Ugrás a tartalomra

rektor (magasabb vezető)

A(z) Rektori Kabinet álláspályázatot hirdet "rektor (magasabb vezető)" munkakör betöltésére, az alábbi feltételekkel:

Pályázati azonosító: PTE/001856
Jogviszony típusa: Munkaviszony
Munkaidő: Teljes munkaidő
A jogviszony ideje: Határozatlan idő
Jelentkezési határidő:
Munkavégzés helye: Baranya vármegye, 7622 Pécs, Vasvári Pál u. 4.

Részletek

Munkakörhöz tartozó feladatok
Az Universitas Quinqueecclesiensis Alapítvány a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 13. §-a és 37. §-a és a Pécsi Tudományegyetem Szervezeti és Működési Szabályzatának 64-67. §-ai alapján pályázatot hirdet a Pécsi Tudományegyetem (7622 Pécs, Vasvári Pál. u. 4.) rektori (magasabb vezető) munkakör betöltésére.

A vezetői megbízás időtartama: a rektori magasabb vezetői megbízás határozott időre, 2026. július 1. napjától 2030. június 30. napjáig szól.

A magasabb vezetői megbízás a megadott időtartam teljes kitöltésével, a hetvenedik életév betöltéséig szólhat.

A munkakörbe tartozó, illetve a vezetői megbízással járó lényeges feladatok és elvárások:

Az Egyetem első számú felelős vezetője és képviselője a rektor, aki eljár és dönt mindazokban az ügyekben, amelyeket jogszabály, a Pécsi Tudományegyetem alapító okirata, a Pécsi Tudományegyetem Szervezeti és Működési Szabályzata és annak mellékletei vagy a kollektív szerződés nem utal más személy vagy testület hatáskörébe.

A rektor feladatai:
- a közfeladat-finanszírozási szerződésben foglaltak teljesítése, az ezt szolgáló szabályrendszer kialakítása, valamint a szerződésben rögzített indikátorok teljesítése,
- a fenntartó által az egyetem részére meghatározott stratégiai célok elérése,
- az Egyetem szervezeti rendszerének stratégiai célokhoz igazodó kialakítása, fejlesztése, együttműködésben a fenntartóval, a kancellárral, az Egyetem szervezeti egységeivel,
- koordinatív és kooperatív csapatmunkára alapozott intézményirányítási struktúra kialakítása és működtetése,
- Az Egyetem stratégiai célok elérését támogató szabályrendszerének kialakítása, végrehajtásának, betartásának ellenőrzése, ezek megsértésével hozott döntések felfüggesztése, megsemmisítésük kezdeményezése, a szervezeti egységekre vonatkozó szabályzatok törvényességi felülvizsgálata, a demokratikus működés alapelveinek betartásával,
- az Egyetem stratégiai céljainak elérését szolgáló humán-erőforrás stratégia kialakítása, végrehajtása, a humán erőforrás állomány célok elérését, az Egyetem fejlődését biztosító utánpótlási rendszerének kialakítása és végrehajtása,
- az Egyetem hazai és nemzetközi felsőoktatási rangsorokban elfoglalt pozíciójának erősítése,
- a fenntartó Egyetemmel kapcsolatos kuratóriumi határozatainak végrehajtása, végrehajtatása,
- hazai és nemzetközi oktatási és kutatási kapcsolatok fejlesztése, oktatási-kutatási hálózatok kialakításának kezdeményezése,
- az Egyetem regionális szerepvállalásának erősítése, vezető regionális pozíció tudatos formálása,
- innovatív, környezethez alkalmazkodó proaktív és flexibilis, a fenntarthatóságot szem előtt tartó, az Egyetem egységét megtestesítő egyetemi működés kialakítása

A rektor a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011.évi CCIV. törvényben meghatározottak szerint:
a) felelős az Egyetem alaptevékenységének megfelelő működéséért,
b) együttműködik a kancellárral a hatékony szervezeti és működési rend kialakításában és az Egyetem gazdaságos működtetésében,
c) felelős az Egyetem vezetéséért, képzési és kutatási alaptevékenységének megfelelő működéséért, a hazai és nemzetközi oktatási, szakmai és tudományos kapcsolatokért, együttműködésekért,
d) felelős az Alapító Okiratban előírt tevékenységek jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő ellátásáért,
e) együttműködik a kancellárral a tervezési, beszámolási, információ- és adatszolgáltatási kötelezettség teljesítéséért, annak teljességéért és hitelességéért és valódiságáért,
f) felelős az Egyetem által kiállított oklevelekért, bizonyítványokért,
g) a Szenátus elnökeként felelős a Szenátus jogszerű működéséért, jogkörébe tartozó ügyek előkészítéséért, a hozott döntések végrehajtásáért,
h) felelős azért, hogy az Egyetem képzési programja a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekkel összhangban álljon.

A rektor részletes feladatait a Pécsi Tudományegyetem Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg.

Munkabér, juttatások:
A munkabér megállapítására és a juttatásokra a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 36. §-ának vonatkozó rendelkezései, valamint a Pécsi Tudományegyetem foglalkoztatási követelményrendszere és Teljesítményértékelési rendszere az irányadók. A rektor munkabérét, a rektori magasabb vezetői feladatok ellátásáért járó juttatást a fenntartó fentiek figyelembevételével határozza meg.

A pályázat részeként benyújtandó dokumentumok, igazolások
1. Pályázat tartalmi elemei:
- munkahely megnevezése, beosztás, munkaköri besorolás,
- tudományos fokozat, szakmai és egyéb díjak felsorolása, bemutatása,
- hazai és nemzetközi szakmai szervezetekben végzett munka, nemzetközi szakmai életben való részvételt bemutató dokumentumok (nyilatkozatok),
- az intézmény vezetésével kapcsolatos tervek, azok megvalósítására vonatkozó elképzelések, valamint annak bemutatása, hogy ezek miként szolgálják a közfeladat-finanszírozási szerződésben meghatározott indikátorok teljesítését, miként szolgálják a fenntartó által az intézmény részére meghatározott stratégiai célkitűzések megvalósítását,
- vezetői koncepció az egyetem hatályos szabályzatainak, vagy azok vezetői koncepcióhoz illeszkedő strukturális módosítási javaslataira vonatkozóan,
- rektori vezetési struktúrában javasolt funkciók bemutatása,
- szakmai, illetőleg oktatási, tudományos kutatási munkák, eddigi vezetői tevékenységek, szakmai eredmények részletes leírása, vezetési-szervezési, intézmény működtetési, gazdasági jellegű vezetői tapasztalat, tevékenység bemutatása,
- minden olyan információ, melyet a pályázó fontosnak tart.

2. A pályázathoz mellékelni szükséges:
- aláírt, részletes szakmai önéletrajz,
- végzettséget, szakképzettséget, tudományos fokozatot, egyetemi tanári kinevezést, idegennyelv-tudást tanúsító okiratok hitelesített másolata: PTE alkalmazott esetén egyszerű másolat, külső pályázó esetén közjegyző által hitelesített másolat,
- tudományos tevékenységet igazoló publikációs lista,
- külső pályázó esetén három hónapnál nem régebbi hatósági erkölcsi bizonyítvány,
- nyilatkozat a pályázó hozzájárulásáról, hogy a pályázati anyagát a vonatkozó jogszabályok és az intézmény szervezeti és működési szabályzata szerint erre jogosult bizottságok és testületek megismerhessék,
- vagyonnyilatkozattételi kötelezettség vállalásáról szóló nyilatkozat,
- az intézmény foglalkoztatási követelményrendszere, valamint az Nftv. szerinti összeférhetetlenségi nyilatkozat.

A munkakör betölthetőségének időpontja: a munkakör legkorábban 2026. július 1. napjától tölthető be.

A pályázat benyújtásának határideje: 2025. szeptember 15.

A pályázatok benyújtásának módja:
- Postai úton: az Universitas Quinqueecclesiensis Alapítvány címére (7622 Pécs, Vasvári Pál utca 4.) kell megküldeni zárt borítékban vagy
- Személyesen: az Universitas Quinqueecclesiensis Alapítvány címén (7622 Pécs, Vasvári Pál utca 4.) kell benyújtani zárt borítékban és
- Elektronikusan: a hr.pte.hu/allas oldalon keresztül vagy adathordozón (pendrive) a nyomtatott példánnyal együtt.

A pályázati feltételek megléte a megadott pályázási határidőig benyújtott összes dokumentum alapján fogadható el. Hiánypótlás az eljárásban nincs.

A nyomtatott pályázattal mindenben megegyező elektronikus verziót egy, a mellékleteket is tartalmazó Pdf fájlban kell e-mailen vagy adathordozón benyújtani.

A pályázat elbírálásának módja, rendje:
Az Nftv. 12. § (3) bekezdésének d) pontjában foglaltak szerint, valamint a 37. § (4) bekezdésében foglaltak, továbbá a Pécsi Tudományegyetem Szervezeti és Működési Szabályzatának 66. §-a alapján a rektori magasabb vezetői megbízásra benyújtott valamennyi, a pályázati feltételeknek megfelelt pályázatot a Szenátus véleményezi és rangsorolja. A rangsorolás eljárása során a Szenátus titkos szavazás útján, valamennyi tagja többségének támogató szavazatával dönt a pályázatok elfogadásáról. A Szenátus megküldi javaslatát a fenntartónak. Amennyiben a fenntartó a Szenátus rangsorolásával nem ért egyet, azt megfontolás végett, észrevételeinek közlésével visszaküldheti a Szenátusnak. A Szenátus a pályázatok rangsorolásáról ismételten dönt. A fenntartó a Szenátus által felállított rangsort figyelembe véve tesz javaslatot az ágazati irányításért felelős miniszteren keresztül a köztársasági elnöknek a rektorjelölt személyére.

A pályázat elbírálásának határideje: 2025. november 15.
Pályázati feltételek
- felsőoktatási intézményben, az Nftv. 37.§-ban meghatározott vezetői megbízásban vagy vezetői munkakörben szerzett vezetői gyakorlat, vezetési, szervezési ismeretek,
- legalább egy „C” típusú középfokú államilag elismert – középfokú (B2) szintű) általános nyelvi, komplex – vagy azzal egyenértékű nyelvvizsga,
- tárgyalóképes angol nyelvtudás (igazolható különösen: nyelvvizsga, angol nyelvű előadás igazolása, angol nyelvű publikációk felsorolása)
- határozatlan időre szóló teljes munkaidejű egyetemi tanári munkakörben történő alkalmazás,
- büntetlen előélet, továbbá nem áll a tevékenység folytatását kizáró foglalkoztatástól eltiltás hatálya alatt, amelyre a megbízás irányul.
Előnyök
- legalább öt éves felsőoktatásban betöltött, Nftv. 37. § (1) bekezdése szerinti magasabb vezetői megbízás,
- Pécsi Tudományegyetemen betöltött magasabb vezetői megbízás,
- nemzetközi tudományos vagy szakmai társasági tagság, nemzetközi kapcsolatrendszer,
- MTA doktora cím vagy ahhoz szükséges tudományos, vagy annak megfelelő művészeti teljesítmény.

Jelentkezem az állásra

A jelentkezés csak bejelentkezett felhasználók számára engedélyezett.

Jelentkezés NEM egyetemi polgár részére:
1. Regisztráció
2. Belépés regisztrált felhasználóinknak
3. Jelentkezés az álláspályázatra

Jelentkezés egyetemi polgár részére:
1. Belépés egyetemi polgároknak
2. Jelentkezés az álláspályázatra
A kiírás utolsó módosítása:
2025. július 18. 00:00
Lejárati idő